עידן שני | Civil 3D & InfraWorks Technology specialist
לפעמים יש צורך להציג קירות אנכיים כחלק של המשטח (קירות, מעבירי מים, אבני שפה).
חשוב לזכור: במשטח TIN (סוג משטח שאנו בונים בד"כ ב- Civil 3D) לשתי נקודות לא יכולות להיות אותו זוג קואורדינטות X ו-Y. לכן, לא ניתן לבנות Vertical faces – פני שטח אנכיים במשטח. לקירות אנכיים חייב להיות offset של לפחות 0.0001 מ', כלומר, קירות נכניס לתוך המשטח בצורה של מדרונות תלולים מאוד.
נתון: משטח שעשוי מקווי גובה (Contours)
דרוש: להכניס לתוך המשטח קיר בגובה ידוע (כרגע מיוצג ע"י polyline בגובה 0)
שלב 1: יצירת קו תחתית במרחק של לפחות 0.1 מ"מ מראש קיר. נעשה עם Offset. כיון: החוצה (קו בצבע אדום).
שלב 2: המרת polylines ל-feature lines והגדרת גבהים (assigning elevations).
(לא חייבים להמיר ראש קיר ל- feature line. אבל במקרה של גובה משתנה (למשל, במקרה של מעביר מים או אבן שפה ארוך) יהיה הרבה יותר נוח לעבוד עם כלים מצוינים של עריכת גובה שיש ל- feature lines). עבור קו של ראש הקיר נגדיר אותו גובה קבוע שידוע לנו:
/>
עבור קו תחתית ניקח גבהים ישירות מהמשטח הקיים:
שלב 3: הוספת feature lines שיצרנו למשטח בתור Breaklines. נוסיף את שני הקווים בשני שלבים נפרדים, כי בעצם זה שתי פעולות שונות. הוספת קו תחתון לא משנה גבהים של המשטח הקיים אלא יוצרת בו קו שבירה, תחום שממנו ניתן להתחיל עליה למדרון. הוספת קו עליון משנה גבהים של המשטח, השינוי מתחיל מהתחום שיצרנו לפני כן.
לכן סדר של ההוספה חשוב מאוד. קודם קו תחתון:
ורק אחרי זה קו עליון
שלב 4: סיום. זהו, הקיר בפנים.
לפעמים הצורה שלו לא לגמרי תקינה. זה בגלל שמידע שונה (מקווי הגובה ומקווי האי-רציפות) שהכנסנו ל-Definition של המשטח מתנגד זה לזה. ניתן לפתור את הבעיה ע"י סידור מחדש של הפעולות ב- Definition של המשטח. נקדם את פעולת הכנסת Breakline של גובה הקיר לראש הרשימה, לפני הוספת קווי גובה. ע"י כך ננקה את אזור פנימי של ראש הקיר מהנקודות האקראיות שעלולות להיווצר ע"י הכנסת קווי גובה. לפעמים יהיה גם צורך למחוק ידנית את הנקודות האלו
(edit surface ⇒delete point)
לפני:
אחרי:
התוצאה הסופית:
דוגמא של מעביר מים שהוגדר באותה הדרך:
בהצלחה.