Skip to main

הפקת דוחות ב-Autodesk Construction Cloud (ACC)

יניב סטולר | Infrastructure BIM Technology Manager


כפי שעלה בטיפים הקודמים ניהול מידע הנו אחד המרכיבים החשובים בהתנהלות בסביבת BIM. בטיפ הבא נראה דוגמא למה אנחנו מרוויחים מניהול מידע.

מערכת Autodesk Construction Cloud מאפשרת להפיק דוחות בקלות ומהירות על בסיס תבניות מוכנות שמגיעות עם המערכת או יצירת תבניות בהתאמה אישית.

בטיפ נציג דוגמא לדוח של הערות (Issues), אך במידה ויש לכם רישיון Build ניתן לייצר דוחות גם לטפסים (Forms), RFI ועוד.

בדוגמא אנחנו בפרויקט בשלב התכנון כאשר צוות ניהול ובקרת התכנון נותן הערות למתכננים השונים. 

ראשית נכיר את מאפייני ההערה, בתמונה מטה רואים מסך אשר מרכז את כל ההערות בפרויקט

באמצעות הפילטר נסנן לדוגמא רק את ההערות הפתוחות לאדריכל

נבחר בהערה מספר 70 על מנת לבחון את המאפיינים הקיימים לכל הערה

בתפריט מימין ניתן לראות את התמונה מהמודל ממנו ניתנה ההערה.

ניתן לראות שלכל הערה יש מאפיינים לדוגמא כותרת (Title), סטטוס (Status), סיווג (Type), אחראי לטיפול (Assigned to), צופים נוספים (Watchers), תאריך יעד להשלמה (Due Date) ועוד.

בדוגמא שלנו סיווג ההערה הנו Design > Building Code, הכוונה שההערה הנה מסוג תכנון ואי עמידה בדרישות התקינה.

ניתן ליצור סיווגי הערות נוספים בהתאם לצורך, חשוב לסווג נכון את הערות מכיוון שזה חלק מתהליך ניהול המידע. כך נוכל למצוא לדוגמא את כל הערות התכנון, או את כל הערות הביצוע במהירות. סיווגים נוספים שנראה בהמשך לדוגמא סיורים באתר > בקרת איכות או בטיחות.

לכל הערה ניתן לצרף קבצים (References) ולנהל צ'אט עם צוות הפרויקט, כל משתתף שיסומן בצ'אט ב @ יקבל מייל עם קישור.

כמובן הכל מתועד ונשמר בענן בכל עת בזמן אמת, כל שינוי או פעילות במערכת מנוטרת.

לאחר שהבנו ממה בנויה הערה ניגש לשלב הבא בטיפ, בדוגמא שלנו נפיק דוח הערות פתוחות לאדריכל כאשר הדוח יופץ אוטומטית מהמערכת בכל יום ראשון ב-9 בבוקר.
נבחר בלשונית Reports ונראה רשימה של כל הדוחות שיצאו מהמערכת

נבחר ב Templates על מנת להגדיר את הדוח בהתאם לדוגמא

נבחר באחת מתבניות הבסיס על מנת לערוך אותה

נגדיר את השם ואת הפילטרים הרצויים:

  • סטטוס – פתוח

  • לטיפול – אדריכל

לאחר מכן נבחר Run Report ונשמור את התבנית שהגדרנו

 

לאחר שנשמרה התבנית נבחר בשלוש נקודות בצד ימין של המסך ונבחר ב Schedule Report

נגדיר להפיץ את הדוח באופן שבועי, ביום ראשון, בשעה 9 למשך שלושה חודשים, נבחר למי להפיץ את הדוח (בדוגמא שלנו, אדריכל, מנהל תכנון ומנהל פרויקט), אפשר גם להוסיף הודעה שתשלח במייל ביחד עם הדוח

כל דוח שיצא אוטומטית ייכנס לרשימת הדוחות וניתן להוריד אותו בכל עת

בסוף יוצא לנו מסמך עם דף פתיחה, תוכן עניינים ודף לכל הערה הכולל קישורים ישירות לענן.

ראה דוגמא לאחת הערות כפי שנראית בדוח

הערות ניתן לפתוח ישירות מתוך המודל או התכנית וכמובן זה רק על קצה המזלג, יש עוד המון אפשרויות.

ניתן להשתמש בדוחות והערות לניהול התכנון או הקבלנים בשלב הביצוע, ראה דוגמא להערה לקבלן משלב הביצוע

שימו לב לסיווג ההערה (Type), ההערה נוצרה במהלך סיור בקרת איכות באתר, באמצעות אפליקציית ACC בטלפון הנייד של בקר האיכות. מרבית הפונקציות הקיימות בענן ACC זמינות גם בנייד או בטאבלט.

לסיכום, פרויקט בניה הנו "משחק קבוצתי", הדגש בעבודה קבוצתית הנו תקשורת והעברת מידע מאחד לשני באופן חלק, מתועד ונוח. ניהול מידע מאפשר להשתמש בכלים מתקדמים לנהל את הפרויקט אשר מובילים לזרימת מידע חלקה בין בעלי העניין השונים, קיצור זמן עבודה של משימות יומיומיות והגברת היעילות בפרויקט.

להכרות נוספת עם יכולות הענן ACC מוזמנים לוובינר המוקלט בקישור

 

 

 

 

דילוג לתוכן