דני מרגוליס | Manufacturing & PDM Technology Manager
בתחילת עבודה עם מערכת ניהול מידע הנדסי, למשתמשים יש חזון למערכת בדמות מה ואיך לנהל התקדמות הנדסית של מוצר.
לרוב זה בנוי משלבים ונראה כך:
1. ניהול הרשאות ועבודה במקביל על אותו פרויקט.
2. ניהול ורסיות של מוצר – מבוצע באופן אוטומטי על ידי המערכת על כל קובץ.
3. ניהול מהדורות- הקפאת תצורה.
4. ניהול ותיעוד של הוראות שינוי.לכל שלב שציינו לעיל יש לבצע אפיון ולהתאימו לחברה, אך חשוב לציין ש – Autodesk Vault מאפשר את כל הדברים הללו כבר כפונקציות Out of the box.
הפונקציה הראשית בניהול חיי קובץ זהו בעצם ה- Lifecycle.
בתוך המערכת יש כבר כמה מוגדרים מראש.
לכל סכמה של מחזור חיים יכולים להיות כמה מצבים או States וזה בעצם מגדיר איפה פיתוח המוצר עומד או האם עבר לייצור.
לדוגמא ניתן להגדיר סכמה חדשה על ידי לחיצה על כפתור New עם הסטאטוסים הבאים:
כדי להשתמש בסכמה זו יש לשייך אותה לקטגוריה. בדוגמא שלנו זה משויך לקטגוריהצEngineering. בעצם נושא הקצאת קטגוריה הוא זה שמתניע את כל נושא ניהול מחזור החיים.
אנחנו בוחרים הרכבה ולוחצים על פקודה Change Category.
לאחר לחיצה על OK אנחנו נראה שהרכבה והילדים שלה קיבלו הקצאה של State ומהדורה.
מכאן ניתן לעבוד עם פקודה Change State ולהעביר את הקובץ לסטאטוס הבא במידה ויש שינויים או שרוצים לשחרר.
בטיפ זה אני מקווה שהצלחתי להעביר איך מתחילים לעבוד עם סכמת ניהול ובעצם די קל להתחיל עם זה גם לבד, כדי להבין מה רוצים.
בהצלחה בטיפ הבא.
דני