Skip to main

חמי מילר | CTO, Professional Services Manager and BIM Advisor


אין ספק שאנחנו נמצאים בתקופה של שינויים דרמטיים. המוצרים שאנו מייצרים וגם אלו שסביבנו הופכים חכמים יותר והמכונות שמייצרות אותם נעשות אפילו חכמות יותר.

האמת שאנו חיים בתקופה בה איכות החיים גדלה במהירות שלא הייתה כמותה בהיסטוריה.

בעוד כשנתיים חצי מאוכלוסיית העולם תוגדר כמעמד ביניים, אנחנו מדברים על כ-3.5 מיליארד אנשים שקונים מכוניות, ריהוט, אוכל, טלפונים מחשבים ועוד …

בשבוע שעבר נערך מפגש Fusion 360 Round Table שבו מתארחים המובילים מתחום ה -Manufacturing לחזות בחידושים של תוכנת Fusion 360 מבוססת "ענן"

סדר היום היה מכוון טכנולוגיות וכלל: 

* דברי פתיחה – חמי מילר, CTO חטיבת תימקאד
* Fusion 360, End to End Design and Manufacturing
  Modeling Techniques in Fusion 360
  דני מרגוליוס מנהל טכנולוגיות תחום MFG
* סקירה עסקית – אילנית בן שלוש, מנהלת מכירות חטיבת תיםקאד
* Introduction to Generative Design
  אלעד מוסקוביץ, מהנדס אפליקציות תחום MFG
* 3D scan data in Fusion 360
  ליאב שרמי, מהנדס אפליקציות תחום MFG

 

במהלך 2010 יצאו לשוק 250 אלף מוצרים חדשים, השנה כבר יהיו למעלה מ- 370 אלף מוצרים חדשים. מדובר על גידול של כ- 50% שהולך וגודל שנה אחר שנה. זה יוצר בעיה (אולי הזדמנות) למה? מכיוון שפרודוקטיביות בעולם ה- Manufacturing גדלה לאט יותר מקצב השינוי, חברות יצרניות של מוצרים מתקשות לעמוד בקצב השינוי ובבקשות מלקוחותיהם.  במהלך 10 השנים האחרונות הפרודוקטיביות בתחום גדלה ב- 3% בלבד. הבט נוסף שצריך לקחת בחשבון זה שהיום ברור שהערכות מדברות על כך ש 70% מעלות היצור נקבעת כבר בתחילת תהליך התכנון. אנחנו יודעים שאם נחשוב על איך הדברים מיוצרים במהלך תהליך התכנון יהיה באמת קל יותר לייצר אותם. לכן כבר בהתחלה אנו משקיעים מאמצים ב״איך נייצר״.  חשיבה זו גורמת לנו "להיכנס לקופסא" ולא להיות  חופשיים ביצירתיות.

מבט אחד על התמונה יבהיר למה לכל תהליך ייצור יש את הדרישות והעליות שלו. לדוגמה בכרסום כל הורדת חומר עולה כסף , כל קימור , כל זווית מאט את התהליך.

 

לעומת זאת לשימוש באמצעים חדשים של ייצור יש יתרונות מדהימים, היכולת לשלב חומרים כדי שהמוצר יהיה נוקשה באזורים מסוימים וגמיש באזורים אחרים, היכולת לייצר צורות שלא ניתן לייצר בייצור מסורתי יוצר חופש בחשיבה כי בעולם של additive manufacturing אנחנו צריכים לחשוב אחרת ממה שהתרגלנו עם מערכות ה CNC כי כאן ככל שמשתמשים בפחות חומר המוצר שלנו זול יותר לייצור. כמתכננים אנחנו לא תמיד יודעים באיזה מכונות או שיטות ישתמשו בייצור (האמת לפעמים אפילו בתוך פס היצור שלנו).

 

בואו נזכור: אנחנו נמצאים בעידן דיגיטלי- אנחנו בקלות יכולים לשתף את התכנון עם הייצור …..

לפעמים אנו נתקלים בקשיים של תאימות בהעברת המידע, בעיקר אם אנחנו עובדים עם פורמטים שונים וגרוע מכך באותו פורמט אבל בגרסאות שונות .  בממוצע שליש מהזמן מבוזבז ע"י המתכנן  על פעולות ללא ערך כמו להתעסק בהתאמה בין הפורמטים השונים ״העברת פתקים״ , הקלדת מהלכים והערות במערכת ה PLM ועוד…  ובזמן שאנחנו כמתכננים "נלחמים" בצרכני הזמן, המוצרים הולכים והופכים  למורכבים יותר, התכנון שלהם דורש יותר זמן ויותר מומחיות, רכיבים אלקטרוניים, סנסורים,שימוש בחומרים חדשים. עם כל זה אנחנו צריכים לדאוג שהם יצאו מהר לשוק, שיהיו בטוחים ותואמים לציפיות של המשתמשים, הלקוחות והסביבה.

הלקוחות מצפים שהמוצרים יהיו אישיים יותר ,תואמים לצרכים מיוחדים של כל אחד ואחד.

תסתכלו על התמונה כל אחת ממכוניות המיני שונה. האמת כמעט כל אחת מהמכוניות מיני שיוצאת מהמפעל היא ייחודית.

 

ומה עם התחרו ? היא לא עומדת במקום, היום לחברות כל הזמן יש הפרעות מטכנולוגיות חדשות ואם לא נהיה ראשונים לאמץ אותן נשאר לא רלוונטיים. לא פלא שעם הלחץ לעשות יותר בפחות זמן ובמחיר נמוך יותר לפעמים אנחנו מסיימים עם בעיות: בעיות באיחורים, עלויות שעוברות את התקציב או גרוע מכך בעיות תכנוניות.

Rolls-Royce jet engine problems prompt £1.3bn loss

Intel plunges on product delays and fears it's losing a near 'monopolistic position

suffers fresh wave of troubles with Dreamliner engines

אבל בכל זה יש גם הזדמנויות, הזדמנויות לעשות טוב יותר, לעשות את סביבת העבודה שלנו טובה יותר וזה בדיוק מה שדני מרגוליוס מנהל טכנולוגיות תחום MFG יחד עם הצוות המכני  הראו למשתתפים בכנס, את היכולת לרתום את טכנולוגיות הענן וטכנולוגיות התוכנה להתמקד בתכנון ללא צורך בחשיבה על הייצור, לשתף את התכנון בזמן אמת מכל מקום ובכל זמן ואפילו לקבל "עצות" על גאומטריה לאחר הכנסת נתונים של " מה חשוב לי"

 

מעוניינים לדעת איך, צרו קשר ונדאג להראות לכם

[email protected]

בברכה,
חמי מילר

דילוג לתוכן