חמי מילר | CTO, Professional Services Manager and BIM Advisor
בעידן הדיגיטלי של היום, ניהול מסמכים הוא אחד מהאתגרים המרכזיים של כל משרד. עם התקדמות הטכנולוגיה, ישנם כלים מתקדמים שמאפשרים לנו לשלב בין ניהול מסמכים בענן (כגון OneDrive ) לבין עבודה מסורתית עם כונני רשת.
בעולם התכנון ההנדסה, שמכיל מסמכים הנדסיים ומסמכים "רגילים", אחד הכלים המובילים בתחום זה הוא Autodesk Docs שמציע פתרון מקיף לניהול מסמכים ומשימות בסביבת ענן.
מה זה Autodesk Docs?
Autodesk Docs היא סביבת נתונים משותפת המבוססת יכולת ענן לניהול ואחסון מסמכים מרוכז. התוכנה מאפשרת לכל צוותי ה-AEC (אדריכלות, הנדסה ובנייה) גישה לקבצי ההנדסה ללא תוכנת המקור לנהל ולשלוט במסמכי הפרויקט ולפשט את שיתוף הפעולה וניהול הנתונים משלב התכנון ועד שלב הבנייה. כל הגורמים המעורבים בפרויקט יכולים להשתמש בתוכנה לאורך כל מחזור החיים של הפרויקט (ואחריו) , מה שמאפשר לצמצם שגיאות, לבצע משימות מחדש, לשפר את רמת הדיוק ולייעל תהליכי בדיקה ואישור מסמכים.
היתרונות העקרים של Autodesk Docs
-
שיפור רמת הדיוק: על ידי צמצום שגיאות והצורך בביצוע משימות מחדש, ניתן לשפר את רמת הדיוק של הפרויקט.
-
שיתוף פעולה יעיל: כל הגורמים המעורבים בפרויקט יכולים לגשת למידע העדכני ביותר המרוכז במקום אחד, בכל זמן ומכל מקום, מה שמאפשר שיתוף פעולה יעיל יותר.
-
מעקב אמין והעברת קבצים מאובטחת: התוכנה מאפשרת מעקב אמין והעברת קבצים מאובטחת למגוון הגורמים המעורבים בפרויקט .
שילוב עם שרתי המשרד
למרות היתרונות הרבים של ניהול מסמכים בענן, ישנם משרדים רבים שעדיין משתמשים בכונני רשת לניהול ואחסון המסמכים שלהם. השילוב בין Autodesk Docs לבין כונני רשת מאפשר למשרדים ליהנות מהיתרונות של שני העולמות.
-
קישוריות במיטבה: Autodesk Docs מאפשרת העברת מידע בתוך החברה או עם שותפים חיצוניים בקלות ובזמינות מכל מקום ובכל זמן, עם פונקציונליות מלאה מהמחשב האישי, דרך הרשת ובנייד.
-
בקרה שקופה של קבצים ומסמכים: באמצעות Docs ניתן לנהל משתמשים, מבנה תיקיות, הרשאות, תבניות וכלים נוספים להגדרת פרויקטים ממקום מרכזי אחד .
-
סקירות ואישורים חלקים יותר: ניתן להפחית את המאמץ הידני בבדיקות ואישורים באמצעות אוטומציות של קובץ לבדיקה שמפעילות תהליך אישור ברגע שקבצים מועלים
-
ניהול משימות ואבני דרך:
Autodesk Docs לא רק מאפשרת ניהול מסמכים, אלא גם ניהול משימות ואבני דרך. בתחילת פרויקט אנחנו יכולים להגדיר את אבני הדרך של הפרויקט וזאת כדי שנוכל לעקוב אחר התקדמות הפרויקט עם מעקב אחר משימות וקבלת תובנות לפרויקטים עתידים.
קבלת תובנות יכולות להיות דרך יכולות מובנות של המערכת וגם ניתן לחבר את Autodesk Docs לתוכנות BI של מיקרוסופט להצגת KPI (מדדי ביצוע מרכזיים) בצורה ויזואלית ומובנת, מה שמאפשר למנהלים לקבל החלטות מבוססות נתונים ולשפר את ביצועי הפרויקט.
סיכום
השילוב בין ניהול מסמכים בענן באמצעות Autodesk Docs לבין עבודה מסורתית עם כונני רשת מאפשר למשרדים ליהנות מהיתרונות של שני העולמות. זהו פתרון שמאפשר שיפור רמת הדיוק, שיתוף פעולה יעיל ומעקב אמין והעברת קבצים מאובטחת. בעזרת Autodesk Docs ניתן לנהל את המסמכים בצורה יעילה ומתקדמת יותר, ולהתאים את העבודה לצרכים המודרניים של המשרד. ככל שהזמן יעבור ונרגיש בטוחים יותר ביכולות הענן נוכל למזער את השימוש בכוננים מסורתיים ולעבור לעבוד ישירות בענן.
רוצים לדעת עוד , צרו איתי קשר ואשמח להסביר
במייל [email protected], בטלפון: 050-5495005
בברכה
חמי מילר
מנהל טכנולוגיות שירותי מומחה ויועץ BIM & PLM