Skip to main

הסבר על שימוש בגרסאות קודמות והודעה מחברת Autodesk

חמי מילר | CTO, Professional Services Manager and BIM Advisor


הסבר על שימוש בגרסאות קודמות והודעה מחברת Autodesk 

להמחשה איעזר בדוגמה של רכישת תוכנה בגרסת 2025. 

למנוי פעיל יש את הזכות להשתמש בגרסאות קודמות של עד חמש גרסאות אחורה (התקנה על אותו מחשב ואותו משתמש).

בחשבון Autodesk נוכל לראות את הגרסאות שנוכל להתקין.

כדי להתקין את גרסאות 2021 ואת 2020 (בדוגמה זו נתקין גם את 2020) נצטרך לבקש גישה להורדת התוכנה – ניתן לעשות זאת ישירות מהחשבון שלנו בעזרת Autodesk Assistant.

במידה והמנוי יתחדש כמדי שנה, אוטודסק תשיק גרסה חדשה, לדוגמה גרסת 2026 ,עדיין נוכל להמשיך לעבוד עם הגרסה הישנה 2020 ,כל עוד לא הסרנו אותה. 

במידה והרכישה הראשונה שלנו הייתה גרסת 2024 והתקנו את גרסת 2019 נוכל להמשיך להשתמש בגרסת 2019 גם אם נתקין את גרסת 2025 (כל ההתקנות על אותו מחשב). 

לסיכום: כל עוד המנוי פעיל וגרסאות קודמות (העוברות את החמש מהגרסה הנוכחית) מותקנות על המחשב נוכל להמשיך להשתמש בהם.

את המידע ניתן לראות ב Terms of Use באתר Autodesk

חשוב לציין כי Autodesk תומכת רק בגרסה הנוכחית של התוכנה ובשלוש גרסאות קודמות (זו הסיבה שבחשבון שלנו יש רק את גרסאות 2024-2022) לכן מומלץ לקחת זאת בחשבון בעת הורדה ושימוש בגרסאות ישנות יותר של התוכנה. 

אם גרסה מסוימת נגישה אך אינה נתמכת, אוטודסק לא מתחייבת לספק גישה לעדכונים, תיקוני אבטחה, או תמיכה טכנית לטיפול בבעיות שעשויות להתרחש בעת שימוש בגרסאות קודמות שאינן נתמכות.

 

הודעה חשובה ("הכן תוכנתך לחורף" ):

החל מ־14 באוגוסט, משתמש  המפעיל תוכנות שולחניות של Autodesk מגרסה 2020 ומעלה שינסה להפעיל תוכנה ממכשיר (מחשב) אחר בו זמנית יקבל הודעה כי יש להשהות את הגישה במכשיר אחד (לבצע logout) או להיכנס כמשתמש נוסף.

הוספת יכולת טכנולוגית זו לתכונות Autodesk הינה במטרה לעזור למנוע שימוש יתר באותה תוכנה (בטעות כמובן ????).טכנולוגיה זו מאפשרת הגבלת גישה (הפעלה ) לתוכנה  ולהתאים את השימוש בפועל לתנאי הרישוי של Autodesk.

ראשית תהליך זה יחל על משתמשים בתוכנת AutoCAD אשר נמצאים במסלול חינוך אשר יתחילו לקבל את ההודעה על שימוש יתר החל מ־14 באוגוסט 2024.

משתמשים מהמגזר העסקי אשר משתמשים במוצרים מבוססי AutoCAD  ו־Revit  בגרסאות של 2020 ומעלה יתחילו  לקבל את אותן הודעות בתחילת 2025.

כיום הודעות מניעת השימוש המקביל פעילות עבור רוב מוצרי שולחן העבודה בגרסאות 2025 ומוצגות כאשר מנסים לגשת למעל לשני מכשירים בו זמנית.

"הכן תוכנתך לחורף" 

במידה ואנחנו משתמשים במייל אחד כגון [email protected] לכלל המשתמשים (דבר האסור בהתאם  לתנאי הרישוי) מומלץ להכין את עצמנו מבעוד מועד על ידי הקצאת מנויים למשתמשים ספציפיים במקום שימוש משותף ב Login, למעשה רצוי לעשות זאת כמה שיותר מהר ולוודא (לפחות עד שנקבל התראות ) שאנחנו לא משתמשים ביותר ממכשיר / מחשב אחד עם אותו שם משתמש (מייל) בו זמנית.  

אכן בעת סידור הקצאת המשתמשים יכול  להיווצר מצב שבו נבין שאנו צרכים להשלים ולרכוש מנויים נוספים, חשוב לעשות זאת, הסיבה לכך היא בעיקר כדי למנוע מצב בו אנו חשופים  לתביעה מצד Autodesk על שימוש יתר (Autodesk יכולה לנטר ולצפות בשימוש יתר). חשוב לדעת שאנחנו כמשתמשים לא נצטרך לבצע כל פעולה כדי להפעיל את ההודעות הללו, אך עד שנתחיל לקבלן נצטרך לוודא "ידנית" שאנו עומדים בתנאי שימוש הרישוי.

רוצים לדעת עוד, צרו איתי קשר ואשמח להסביר 

במייל [email protected], בטלפון: 050-5495005

בברכה

חמי מילר

מנהל טכנולוגיות שירותי מומחה ויועץ BIM & PLM   

דילוג לתוכן