Skip to main

חמי מילר | CTO, Professional Services Manager and BIM Advisor


כבר ידוע שבעזרת יכולות השיתוף בענן A360 (בעבר ערכתי מצגת Webinar בנושא) ניתן לשתף לצפות ולבצע פעולות Review על קבצי התכנון והפרויקטים שלנו, אבל עכשיו חברת Autodesk מפתיעה שוב ומציגה שירות חדש המבוסס ענן"Autodesk A360 Collaboration for Revitבמילים פשוטות, ניתן לתאר את השירות החדש כגרסת ענן ליכולות ה Revit Server.
A360 for Revit מספק מיקום מרכזי בענן, בדומה לעבודה משותפת במשרד בעזרת יכולת עבודה בשיטת ה- Central בפרויקט ה Revit, יאפשר לשמור ולגשת לקובצי עבודה של פרויקט Revit המשותף בין צוותי אדריכלים ומהנדסים הממוקמים פיזית במשרדים שונים ואפילו במדינות שונות. 
אבל זה באמת מעבר לכך, הרשו לי לתת לכם נקודת מבט נוספת.עבודה משותפת בעזרת הענן

מאוד שמחתי לגלות שאין צורך להתקין שום דבר הקשור לאינטרנט כדי להגדיר שרת, אם אי פעם ניסיתם להעמיד ולהגדיר שרת הגדרת Revit בעצמכם, אתם בוודאי מכירים את "הכאב" שבדבר, אנו צריכים למצוא מכונה מתאימה שכוללת Windows Server וצריך להבין איך להתקין סביבה מתאימה להגדירה ולהפעיל את שרת Revit. למעשה, אני חייב להודות, כאשר ניסינו  להתקין שרת Revit בפעם הראשונה, זה לקח לנו  למעלה מיום עבודה שלם ולא רק זה הצטרכנו ונעזרנו בעמיתינו בחברה אשר מומחים לעבוד בסביבת מערכות הפעלה של המחשב  ועם שרתים בפרט.
דבר נוסף ששמתי לב הינה זרימת העבודה המשופרת מול התשתיות שחברת אוטודסק מספקת ללקוחותיה (רק להזכירכם יכולת ה A360 פותחו כאן בישראל, גאווה :))

כדי להתחיל בשיתוף פרויקטים דרך הענן עלינו לבצע מספר תהליכים, 
הראשון להגדיר את ה Revit בעזרת עדכון גרסה הנמצא בלינק הבא:
Autodesk A360 Collaboration for Revit 2016
לאחר התקנת העדכון, בסביבת ה Revit בלשונית Collaborate נראה אפשריות חדשות של יכולות שיתוף הכולל גם יכולות צ'ט עם קולגות ישר מסביבת התוכנה.

חשוב לציין כדי להשתמש ביכולת ה A360 For Revit יש לרכוש מנוי מתאים ליכולות אלו.
לאחר שבצענו הרשמה למנוי והגדרנו  משתמשים באתר ה Autodesk Account שלנו 
נוכל להתחבר לפרויקט המשותף ע"י לחיצה על כפתור Collaborate 

 

לאחר חיבור לפרויקט המשותף ה Revit יגדיר לנו Workset (אם לא קיים) וימקם את הקובץ כ Central בענן של A360, כן זה כל כך פשוט כל מה שנשאר זה להזמין את חברי הצוות לעבודה משותפת, הם יכלו להתחבר לראות ולעבוד על המודל המשותף, זאת בתנאי שיש להם מנוי מתאים או שהגדרנו להם גישה ליכולת אלו ב Autodesk Account שלנו. 
כמובן שנוכל בקלות לשתף את המודל עם צרכנים נוספים שאינם מתכננים (אין צורך להיות מנוי) ותת להם גישה לצפייה דרך כל מכשיר דפדפן, IPAD, טלפון חכם ועוד…

 

ניתן לקבל אינפורמציה נוספת מהסרטון ומהקישורים הבאים: 

מצגת Autodesk A360 Collaboration for Revit 

 

סקירה מאתר Autodesk A360 Collaborate for Revit

דף העזרה של A360 Collaboration for Revit

אשמח לעמוד לרשותכם להבהרות נוספות,
חמי

דילוג לתוכן