Skip to main

דמיינו עולם שבו מבנים הם יותר מסתם מבנים. הם ישויות חיות, נושמות ופועמות נתונים, תובנות ופוטנציאל בלתי מנוצל, עולם שבו לכל בניין, גשר או תשתית עירונית במציאות יש העתק דיגיטלי ואדריכלים, מהנדסים וקבלנים יכולים לצפות בעתיד, לזהות בעיות לפני שהן מתרחשות, ולקבל החלטות מושכלות על בסיס נתונים מדויקים.

 

זה לא חזון עתידני או תסריט בדיוני. זו היא המציאות החדשה בתעשיית ה-AECO (אדריכלות, הנדסה, בנייה ותפעול) הגלובלית, שמתאפשרת הודות לטכנולוגיית "תאום דיגיטלי" (Digital Twin). לא בכדי מעריכים כי שוק התאומים הדיגיטליים העולמי יגיע ל-63.5 מיליארד דולר עד 2027 וצמיחתו המהירה רק מעידה על הערך העצום שהשימוש בטכנולוגיה תורם.

 

תאום דיגיטלי הוא הרבה מעבר למודל תלת-ממדי מתוחכם. זו למעשה מראה וירטואלית חיה ונושמת של העולם הפיזי שמתעדכנת בזמן אמת ומספקת תובנות עמוקות שלא היו אפשריות קודם. זאת באמצעות העתק דיגיטלי של מבנה פיזי שמקושר לנתונים בזמן אמת ומאפשר ניטור, ניתוח, סימולציה ואופטימיזציה של מקבילו הפיזי בממשק ענן אחד בכל מקום בעולם.

 

פתרון  התאום הדיגיטלי  Autodesk Tandemמביא לתעשיית ה-AECO פלטפורמה מהפכנית שמעצימה את פוטנציאל התאום הדיגיטלי למקסימום האפשרי. באמצעות שילוב מתוחכם בין טכנולוגיית BIM ((Building Information Modeling, ניטור וניתוח נתונים מתקדם בזמן אמת וממשקי API גמישים Tandem Autodesk יוצרת תאומים דיגיטליים שמאפשרים לראות מעבר למגבלות הפיזיות ולקבל תובנות עמוקות לגבי כל היבטי הפרויקט – משלב התכנון הראשוני ועד לתפעול היומיומי לאורך עשרות שנים. כל זאת תוך ליווי כל שלב בחיי המבנה, ייעול תהליכים, חסכון בעלויות ושיפור ביצועים.

 

מעבר להיותה כלי טכנולוגי רב עוצמה פלטפורמת Tandem Autodesk משנה לחלוטין את הפרדיגמה בתפיסת התכנון, הבנייה והתפעול של מבנים ותשתיות ומובילה את המהפכה הדיגיטלית בתחומי הבנייה והתפעול.

 

Tandem – התאום הדיגיטלי המהפכנית של אוטודסק

 

בשנים האחרונות תעשיית ה- ,AECO שנחשבת לתעשייה הגדולה ביותר בעולם (13% מהתמ"ג העולמי לפי מקינזי), מתמודדת עם מחסור בכוח אדם מיומן, עלייה במחירי החומרים ובהיקף הדרישות הרגולטוריות יחד עם הצורך המתמיד להסתגל למגמות השוק המשתנות ולהתקדמות הטכנולוגית שמפתחת בקצב מסחרר. כדי להתמודד בהצלחה עם אתגרים דינמיים ותובעניים אלה ולנווט בנוף העסקי המשתנה במהירות – טרנספורמציה דיגיטלית מהותית היא צו השעה.

 

כמענה אופטימאלי לצורך הקריטי בהתייעלות אנרגטית, קיימות וחדשנות פלטפורמת התאום הדיגיטלי Autodesk Tandem מציעה פתרון חדשני מסוגו. בנוסף להיותה כלי תכנון מתקדם שמעשיר כל סביבת עבודה, זו פלטפורמה חיונית לעתיד הבנייה החכמה כיוון שהיא מספקת מענה מקיף לשני היבטים מהותיים במחזור החיים של כל מבנה ותשתית: מצד אחד Autodesk Tandem מספק את הכלים לבניית חכמה יותר ומצד שני היא מספקת את הכלים לתפעל מבנים בצורה חכמה יותר, לצמצם עלויות, ולמזער את ההשפעה הסביבתית שלהם.

 

השימוש ב- Autodesk Tandem מאפשר כבר היום לאדריכלים, מהנדסים, קבלנים ומנהלי נכסים לא רק לבנות טוב יותר אלא גם לבנות חכם יותר, לשתף פעולה ברמה חסרת תקדים, לקבל החלטות מושכלות יותר ולעצב את הנוף העירוני ואת עתיד המגורים והתשתיות.

 

עם Autodesk Tandem בניה חכמה זו לא עוד סיסמה

 

בין אם בונים את התאום הדיגיטלי או משתמשים בו כמשאב עתיר נתונים שמסייע למטב פעולות, Autodesk Tandem הופכת את הפרויקט למשימה יעילה והרבה יותר.

 

יצירת עותק דיגיטלי מדויק של מבנה עם Autodesk Tandem מאפשרת לצפות, לתכנן ולבצע אופטימיזציה של כל היבט בבניין עוד לפני שהונחה אבן הפינה הראשונה.

 

העוצמה של Autodesk Tandem טמונה גם ביכולתה ללוות את המבנה לאורך כל מחזור חייו. החל משלב התכנון הראשוני, דרך שלב הבנייה ועד לתפעול היומיומי לאורך שנים, Autodesk Tandem מספקת תובנות חכמות שמאפשרות:

  • קבלת החלטות מושכלות על בסיס נתונים עדכניים ומדויקים.
  • שיפור ביצועים מתמיד של המבנה ומערכותיו
  • חיסכון משמעותי בעלויות תפעול ותחזוקה
  • תכנון מדויק יותר של שיפוצים ושדרוגים עתידיים
  •  

בפרויקט תחנת הרכבת בלונדון צוות התכנון שעבד עם Autodesk Tandem הצליח לזהות ולפתור בעיות פוטנציאליות עוד בשלב התכנון וע"י כך לחסוך זמן וכסף רב בשלב הביצוע.

 

בניית תאום דיגיטלי מדויק במהירות

 

בעולם העסקי המודרני, זמן הוא משאב יקר ערך. עם תהליכי העבודה האוטומטיים והחוזרים של פלטפורמת Autodesk Tandem יוצרים תאום דיגיטלי מדויק במהירות שיא, תוך מינוף טכנולוגית BIM כדי:

  • לייבא נתונים באופן אוטומטי מתוכניות קיימות
  • לארגן ולסווג מידע בצורה אינטואיטיבית
  • לזהות ולתקן אי-התאמות בין מודלים שונים

 

כתוצאה מכך התאום הדיגיטלי שיוצרים באמצעות Autodesk Tandem עשיר במידע, מדויק, עדכני ונבנה הרבה יותר מהר בהשוואה לשיטות מסורתיות.

 

צוות התכנון של מוזיאון צ'ארלס ה. רייט להיסטוריה אפרו-אמריקאית בדטרויט הצליח ליצור תאום דיגיטלי מלא תוך שבועות בודדים במקום חודשים (כפי שהיה בעבר) באמצעות טכנולוגיית Autodesk Tandem שכתוצאה מכך הפך ל"מוזיאון חכם", שיפר את ניהול המתקנים שלו ומהווה היום מודל לקיימות בקרב מוסדות תרבות ברחבי ארה"ב.

 

פלטפורמה אחת שמחברת את כולם

 

אחד האתגרים הגדולים בפרוייקטי בנייה הוא התיאום ושיתוף הפעולה בין כל בעלי העניין והגורמים המעורבים בפרויקט. Autodesk Tandem פותרת את האתגר המורכב הזה באמצעות פלטפורמה אחת שמחברת בין כולם – מהאדריכלים והמהנדסים ועד למנהלי הנכסים והמתפעלים – שבאמצעותה:

  • כל המעורבים בפרויקט יכולים לשתף פעולה בזמן אמת
  • המידע מתעדכן אוטומטית ונגיש לכולם
  • ניתן להגדיר תפקידים והרשאות ספציפיות לכל משתמש
  • ניתן לעקוב אחר שינויים ולנהל גרסאות בקלות

 

בנוסף ליתרון המשמעותי של שיפור התקשורת בין כל הגורמים, יכולות אלה מאפשרות לצמצם את היקף טעויות, לחסוך זמן ולוודא שכל החלטה מתקבלת על בסיס המידע העדכני ביותר.

 

בפרויקט בניין המשרדים בסן פרנסיסקו, השימוש ב- Autodesk Tandemצמצם את זמן התיאום בין הצוותים ב-30% והוביל לחיסכון משמעותי בעלויות.

 

מבט הוליסטי של 360 מעלות על כל היבטי המבנה

 

פלטפורמת Autodesk Tandem מאגדת את כל המידע על הנכסים, המרחבים והמערכות במקום אחד, מציגה את המידע באופן ויזואלי וקל להבנה ועל ידי כך מספקת מבט הוליסטי ומקיף על המבנה, שמאפשר:

  • לצלול לעומק הפרטים של כל רכיב במבנה
  • לקבל תמונה רחבה של המבנה כולו
  • לנתח ביצועים של מערכות שונות לאורך זמן
  • לזהות מגמות ולחזות בעיות פוטנציאליות

 

הגישה למבנה מכל מקום ובכל זמן מאפשרת לקבל החלטות מושכלות במהירות, לזהות הזדמנויות לשיפור ולהגיב במהירות לכל אתגר.

 

השימוש ב- Autodesk Tandem אפשר לצוות התפעול במרכז הרפואי בטקסס לזהות ולתקן בעיות במערכת מיזוג האוויר עוד לפני שהשפיעו על המטופלים וע"י כך לשפר משמעותית באיכות הטיפול.

 

מיקסום פוטנציאל התאום הדיגיטלי עם ממשקי API של Autodesk Tandem

 

הגמישות והיכולת להתאים אישית הן מפתח להצלחה בעולם הדיגיטלי המודרני. ממשקי ה-API של Autodesk Tandem פותחים בפני המשתמשים עולם שלם של יכולות שמאפשרות להתאים את הפלטפורמה לצרכים ספציפיים ולשלב אותה עם מערכות קיימות. באמצעות ממשקי ה-API של Autodesk Tandem ניתן:

  • לפתח יישומים מותאמים אישית
  • להפוך תהליכי עבודה לאוטומטיים
  • לחבר את Autodesk Tandem למערכות ניהול בניין (BMS) ולמערכות ניהול תחזוקה ממוחשבות CMMS))
  • ליצור דו"חות מותאמים אישית
  • לשלב נתונים ממערכות חיצוניות בזמן אמת

 

יכולות אלו משפרות היעילות ואף פותחות בפני המשתמשים הזדמנויות עסקיות חדשות. ארגונים רבים ברחבי העולם כבר מנצלים את ממשקי ה-API של Autodesk Tandem בזמן אמת כדי ליצור פתרונות ייחודיים ומותאמים לצרכים הספציפיים של לקוחותיהם.

 

Autodesk Tandem – השותף שלך לבנייה חכמה ותפעול יעיל

 

בעידן שבו בניינים אחראים לכמעט 40% מפליטות הפחמן הגלובליות הקשורות לאנרגיה, הצורך בפתרונות חכמים ויעילים הוא קריטי. Autodesk Tandem אינה רק כלי – היא שותף אסטרטגי בדרך לבנייה חכמה יותר, יעילה יותר וידידותית יותר לסביבה.

 

עתיד הבנייה החכמה כבר כאן. מהתכנון הראשוני ועד לתפעול היומיומי, Autodesk Tandem מספקת את התובנות והכלים שצריך כדי:

  • לקבל החלטות טובות יותר על בסיס נתונים מדויקים
  • לייעל תהליכים
  • לצמצם בזבוז
  • לצמצם עלויות תפעול ותחזוקה
  • לשפר את הביצועים הסביבתיים של המבנה

 

Autodesk Tandem לא רק משנה את האופן שבו בונים ומתפעלים מבנים אלא מעצבת מחדש את הדרך בה מתכננים, מנהלים, בונים ומתפעלים פרויקטים היום ומשנה את כללי המשחק בתעשיית ה-AECO.

דילוג לתוכן